top of page

אודישנים - איך עושים את זה?

1. מקצוענות

ראשית, תגיע מוכן לבחינה - היה מקצוען. יש לך מספר רגעים מועט בהם אתה צריך לתת את כל מה שיש לך. זה לא קל, אבל בהחלט אפשרי. תגיע מוכן מכל הבחינות, היה מקצוען.

2. הופעה

אל תסתכל על האודישן כמבחן, תגיע כדי ל ת ת ה ו פ ע ה !

ובזמן הופעה, לא חושבים על טכניקות של דיקציה, שירה, החזקת גוף, אפיון דמות וכדומה (את אלה מכינים בחזרות). ההופעה עצמה היא מסע קסום, היא ’סיפור שמספרים’ כדי לרגש את הקהל, כדי לחדור אליו - לכן אל תתעסק בעצמך כנבחן, תתמקד בקונפליקט של הדמות וביצירת תחושות ורגשות בקהל. הפלג עם הדמיון, רגש והתרגש - תן הופעה!

3. שלמות אישית. אל תתנצל, זה מוריד מערכך. אל תדבר יותר מדי ולהפך אל תסתגר יותר מדי, פשוט התנהג בטבעיות והייה עצמך.

אל תחפש טריקים כדי למצוא חן, הייה רגוע, הייה עצמך.

4. התבונן

הסתכל כדי לראות (ואל תפחד לפגוש עיניים), לפני האודישן בתוך האודישן ולאחריו.

5. שירה

באודישן של שירה, אם יש איתך פלייבק או הגעת בליווי נגן שילווה אותך, מצויין. והיה ולא, אל תתפתה בשום מחיר לנסות ולשיר עם פלייבק שאינך מכיר, עדיף כבר לשיר סולו (ללא ליווי).

6. טקסט

כדאי לדעת טקסטים בעל-פה. אולם אם בכ"ז התבלבלת, המשך. לעולם אל תפסיק את הסצנה או את השיר כדי להתנצל או להסביר, אלתר והמשך. כך נוהגים גם המקצוענים.

7. תלבושת

אם אין לך תלבושת מיוחדת לדמות, אל תצרום בהידור צעקני ומלאכותי - התלבש בצורה פשוטה שגם תשרת את הדמות עד כמה שאפשר. רצוי להרגיש בנוח עם הבגד.

אם הכנת בגד/נעלים חדשים, זכור ללכת איתם כמה ימים לפני האודישן, כדי להתרגל.

8. התרגשות

ההתרגשות היא חלק מהעניין, גם בהופעות מקצועיות עם נסיון של שנים זה קורה, זה ממש בסדר. אולם כאשר ההתרגשות משתלטת, היא עלולה להסיט את האמן למקומות שהוא לא בחר בהם ובכך להכניס אותו לבלבול ואפילו להביאו עד כדי שיתוק בימתי.

במקרים שזה קורה לך השתמש בכלים הבאים:

א. מה צריך לדעת?

כל אמן צריך לדעת להשתמש בשני העולמות הקיימים בכל מופע בימתי -הראשון הוא העולם הפיסי האמיתי(צלילים, מראות וכל פרט חושי אחר בבמה, בקהל ואצל הפרטנר) והשני הוא העולם הדמיוני של חיי הבמה.

ב. אז מה לעשות?

ברגע שאתה חש במהלך האודישן שאתה "נתקע" התחלביצירת מגע פיסי עם המציאות החומרית - תתבונן, תקשיב, תמשש, תריח..תגביר את המודעות שלך לכל דבר שאתה יכול לקלוט באמצעות החושים במציאות האמיתית (מראות, צלילים..) כדי לחזור לעצמך ולהווה שלך כשחקן.

ג. הקונפליקט

מייד לאחר מכן התחבר מחדש לעולם הפנטזיה הבימתית - חזק את מחסום הדמות ומנגד חזק את המטרה שלה ובכך תיצור מחדש אתהקונפליקט שלה.

ד. "השתמש בזה!"

ההתרגשות עדיין ממשיכה? אל דאגה ואל בהלה -השתמש בה. אל תתנגד לה, להפך- השתמש בה. הכנס אותה לשיר/ לסצנה והפוך אותה לחלק מהעניין כפי שכל מקצוען היה עושה.

9. סוף

זה ממש בסדר אם מפסיקים אותך באמצע, בדרך כלל זה מספיק לבוחנים כדי להתרשם. והתור בחוץ ארוווווווך.

10. והכי חשוב:

החיים הם משחק עם עודף לחץ, רצינות וכבדות לא מגיעים רחוק - קלילות, אופטימיות ורוח מרוממת הם מתכון די בטוח לקרוב לבבות ועוזרים גם להצלחה. אז לא לשכוח להנות כי בסופו של דבר החיים הם משחק.

ב ה צ ל ח ה !

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
שמרו על קשר
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page