top of page

חליל הקסם - סיפורה של הצגה

"חליל הקסם" מאת מוצרט ושיקנדר - איך הפך להיות הבייבי שלי

שלום, כמה מילים על עצמי.

שמי דינה ופניק מורה לפיתוח קול, פסנתרנית, מלחינה, זמרת וגם שחקנית תאטרון.

אני מנגנת על פסנתר מגיל 4 (אמא הייתה פסנתרנית). כילדה התווים נראו לי כנמלים, ובגלל שנולדתי עם שמיעה אבסולוטית התחמקתי בהצלחה מלנגן עם תווים... זה די עיצבן את המורה, עד שסירבתי ללכת אליה...:)

לימים כשבגרתי והתחלתי ללוות את עצמי וזמרים, הרגשתי צורך לדעת יותר, פניתי לחברה, מאיה וייצנר-שליו, פסנתרנית קלאסית, וביקשתי ללמוד אקורדים, וכך היה.

באיזשהו שלב בקריירה המקצועית התחלתי "לפנטז" על מוצרט שבעיני הוא גדול היוצרים. התאהבתי באופרה האחרונה שכתב לפני מותו "חליל-הקסם"... בחלומי אני מביאה את האופרה לבמה בסגנון שיתאים לכל אוהבי המוסיקה ולא רק לאוהדי אופרה 'מקצועיים'. שנה שלמה לא עשיתי דבר מלבד להאזין למוצרט, עד שבשלב מסוים חזרתי לעצמי והעזתי לנגן מוצרט על הפסנתר... משמיעה בלבד. ימים ולילות התאמנתי בנגינה על חליל הקסם, שמשמיעה בלבד, עד שהצלחתי לפענח ולהוציא את האקורדים של האַרְיות שביצירה (שירים).

לפני כחמש שנים הגעתי עם החומר המוסיקלי ל"סטודיו למשחק בת"א" (אותו מנהל בעלי משה ופניק). בתחילה משה נרתע ולא הסכים להעלות את ההפקה, הוא חשב שיש פה מורכבות רבה מדי עבור תלמידי משחק (בסתר ליבי הסכמתי איתו) אך טענתי את ההפך... ובטכניקות ילדותיות וטיפה נשיות.. הצלחתי לשכנע אותו לתת לי הזדמנות. מאז הכל היסטוריה.

התחלתי ללמד את התלמידים ב 'בית הספר למשחק' לשיר את האריות, איזי איזי, שורה אחר שורה. במקביל, לאחר שפרשנו את הטקסטים מגרמנית, לאנגלית חיפשנו להתאים מילים עבריות, לא היה קל כפי שצפיתי אבל מהנה!!

3 שנים ארכה העבודה. 3 שנים שכללו עיבוד המחזה (הסיפור) מחדש כדי להתאימו למחוזותינו, חיפוש אחר סגנון וקצב שיתאימו גם לילדים ולאו דווקא כ"אופרה" שלעיתים נתפסת כמשהו של מבוגרים... הראינו שאפשר גם אפשר לעשות אחרת, להצליח ואף לזכות בשבחים. והשמחה הפרטית שלי - מוצרט חדר ללב כולנו.

לקראת המופע, התלמידים לקחו חלק פעיל בהכנת התלבושות, אביזרים, איפור, תפאורה ותאורה, אני על השירים וההפקה המוזיקאלית ומשה על הבימוי.

והכי כיף שהקהל מגיב בחום רב ומקבל את ההצגה בהנאה מרובה, גדולים וקטנים. "חליל- הקסם" מיועד לגילאי -5- 500. תודה שהייתם איתי, מחמם את ליבי שהאוצר הנפלא הזה נוגע בכולנו. אוהבת המון, דינה :)

ההצגה חליל הקסם תעלה בחודש מרץ, 5.3.16, במרכז סוזן דלל

לכרטיסים:

https://www.tixwise.co.il/he/magicflute

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
שמרו על קשר
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page